آخرین اخبار
کد مطلب: 79975
نگذاريم دانشگاه‌ها به انحراف كشيده شود/ نجات دانشگاه از انحراف، نجات كشور و ملت است
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1776
به گزارش سلام لردگان، در تاريخ 1368.03.15 يک روز پس از ارتحال حضرت امام خمينى(ره)، متن وصيتنامه، حسب‌الامر ايشان به وسيله رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت آيت‌الله خامنه‏‌اى در مجلس خبرگان براى نخستين بار مفتوح و قرائت گرديد.

گزارش کامل اين جلسه از طريق رسانه‏‌هاى گروهى پخش شد و متن دستخط وصيتنامه نيز در اختيار امت اسلامى قرار گرفت.
 
وصيتنامه امام خمينى(ره) چشمه حکمتى است که از دل مصفا و الهى آن حضرت جوشيده و بر قلم مبارکش جارى گرديده تا حجّتى ديگر بر تبيين سيره عملى آن بزرگوار باشد و راه را پيشاپيش، بر همه شبهات و ترديدها و القائات خنّاسان مسدود کند.

امام خمينى(ره) نگارش وصيتنامه سياسى- الهى خويش را- که در حقيقت پيام جاويد و خلاصه همه وصايا و پيام هاى زندگى ايشان است- در تاريخ 26 بهمن 1361 به پايان رسانده و نسخه‌اى از آن را طى پيامى به تاريخ 22 تير 1362 نزد خبرگان اولين دوره مجلس خبرگان رهبرى به امانت سپردند.

متن کامل وصيتنامه امام خمينى(ره)، به عنوان پيام جاودانه ايشان در جلد پايانى صحيفه امام(به عنوان آخرين سند) درج شده است.
 

نگذاريم دانشگاه‌ها به انحراف كشيده شود

پس اكنون كه دانشگاه‌ها و دانشسراها در دست اصلاح و پاكسازي است، برهمه ما لازم است با متصديان كمك كنيم و براي هميشه نگذاريم دانشگاه‌ها به انحراف كشيده شود؛ و هرجا انحرافي به چشم خورد با اقدام سريع به رفع آن كوشيم. و اين امر حياتي بايد در مرحله اول با دست پر توان خود جوانان دانشگاه‌ها و دانش‌سراها انجام گيرد كه نجات دانشگاه از انحراف، نجات كشور و ملت است.
 
و اينجانب به همه نوجوانان و جوانان در مرحله اول، و پدران و مادران و دوستان آنها در مرحله دوم، و به دولتمردان و روشنفكران دلسوز براي كشور در مرحله بعد وصيت مي‌كنم كه در اين امر مهم كه كشورتان را از آسيب نگه مي‌دارد، با جان و دل كوشش كنيد و دانشگاه‌ها را به نسل بعد بسپريد. و به همه نسل‌هاي مسلسل توصيه مي‌كنم  كه براي نجات خود و كشور عزيز و اسلامِ آدم ساز، دانشگاه‌ها را از انحراف و غرب و شرق‌زدگي حفظ و پاسداري كنيد، و با اين عمل انساني ـ اسلامي خود دست قدرت‌هاي بزرگ را از كشور قطع و آنان را نااميد نماييد. خدايتان پشتيبان و نگهدار باد.

منبع. باشگاه خبرنگاران

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس